Sunday, July 8, 2007

سنته تیسم : سمبولیسم در نقاشی


شرایط اجتماعی

  • شکاف بین انسان و واقعیت بیرونی

  • درون گرایی و کولی وارگی

خصوصیات سنته تیسم(اصالت ترکیب): تلخیص شکل ،تشدید رنگ ، سادگی فرم ،استفاده از نماد،.........
















تفا وت نماد و استعاره در چیست؟


نخبه گرایی سمبولیسم : واکنشی فرد گرایانه در برابر ابتذال و بی مایگی جامعه بورژووازی

مریس دنی: "ادراکات شخصی یا حالات روحی که از منظره ای به نظر هنر مند می رسند،نشانه ها یا معادل های تصویری را به وجود می آورند که می توانند این حالات و ادراکات را بدون رو نگاشت الزامی از اصل منظره،از نو ایجاد کنند."

اصل هنر برای هنر:

  • تئوفیل گتیه: ما به استقلال هنر باور داریم.هنر برای ما وسیله نیست،هدف است.هر هنرمندی که چیزی جز زیبایی را در نظر بگیرد هنرمند نیست.
  • زیبایی شناسی سمبولیسم

شوپنهاور: جهان همانا بازنمایی من است.

فیخته: جهان به مثابه باز تولید و آفرینش من


موسیقی و ارتباط با هنر ها:


  • ادبیات : نظریه اصوات واژه ها ورلن:شعر باید بیش از هر چیز،موسیقی باشد.
  • گوگن :صدای رنگ ها ، هارمونی در نقاشی

تنوع مفهوم واقعیت از امپرسیونیسم تا سمبولیسم

گرایش های مذهبی و عرفانی در نقاشی

  • کاتولیک گرایی نو (نقاشی های مذهبی گوگن ،پره رافائلیت ها و ..)

سمبولیسم و هنر جدید (Art Neaveau)



  • دلیل پیدایش

  • خصوصیات

  • گسترش به معماری،پیکر تراشی ،.........،مد لباس!

نقاشان:

پره رافائلیت ها،گروه نبی ها،مریس دنی(Maurice Denis)

ادیلن ردن :(Odilon Redon)نقاش رویاها

میخاییل وروبل(Mikhail Vrubel)،ادوار ویار(Edouard Vuillard)،پیر برنار(Pierre Bernard)

،گوستاو کلیمت(Gustav Klimt)،ابری برد زلی(Aubrey Beardsley)،فردیناند هدلر(Ferdinand Hodler)

ادوارد مونک(Edvard Munch)

جیمز انسر(James Ensor):نقاش صورتک ها

No comments: