شرایط اجتماعی
- شکاف بین انسان و واقعیت بیرونی
- درون گرایی و کولی وارگی
خصوصیات سنته تیسم(اصالت ترکیب): تلخیص شکل ،تشدید رنگ ، سادگی فرم ،استفاده از نماد،.........
تفا وت نماد و استعاره در چیست؟
نخبه گرایی سمبولیسم : واکنشی فرد گرایانه در برابر ابتذال و بی مایگی جامعه بورژووازی
مریس دنی: "ادراکات شخصی یا حالات روحی که از منظره ای به نظر هنر مند می رسند،نشانه ها یا معادل های تصویری را به وجود می آورند که می توانند این حالات و ادراکات را بدون رو نگاشت الزامی از اصل منظره،از نو ایجاد کنند."
اصل هنر برای هنر:
- تئوفیل گتیه: ما به استقلال هنر باور داریم.هنر برای ما وسیله نیست،هدف است.هر هنرمندی که چیزی جز زیبایی را در نظر بگیرد هنرمند نیست.
- زیبایی شناسی سمبولیسم
شوپنهاور: جهان همانا بازنمایی من است.
فیخته: جهان به مثابه باز تولید و آفرینش من
موسیقی و ارتباط با هنر ها:
- ادبیات : نظریه اصوات واژه ها ورلن:شعر باید بیش از هر چیز،موسیقی باشد.
- گوگن :صدای رنگ ها ، هارمونی در نقاشی
تنوع مفهوم واقعیت از امپرسیونیسم تا سمبولیسم
گرایش های مذهبی و عرفانی در نقاشی
- کاتولیک گرایی نو (نقاشی های مذهبی گوگن ،پره رافائلیت ها و ..)
سمبولیسم و هنر جدید (Art Neaveau)
- دلیل پیدایش
- خصوصیات
- گسترش به معماری،پیکر تراشی ،.........،مد لباس!
نقاشان:
پره رافائلیت ها،گروه نبی ها،مریس دنی(Maurice Denis)
ادیلن ردن :(Odilon Redon)نقاش رویاها
میخاییل وروبل(Mikhail Vrubel)،ادوار ویار(Edouard Vuillard)،پیر برنار(Pierre Bernard)
،گوستاو کلیمت(Gustav Klimt)،ابری برد زلی(Aubrey Beardsley)،فردیناند هدلر(Ferdinand Hodler)
ادوارد مونک(Edvard Munch)
جیمز انسر(James Ensor):نقاش صورتک ها
No comments:
Post a Comment